Pla obert conjunt de diversos veïns tallant la carretera per reclamar mesures contra la sinistralitat a la C-55. Imatge del 25 de setembre del 2021
Un centenar de veïns es concentren just on es va produir el darrer accident mortal per denunciar que és una “ratera”.

Un centenar de persones han tallat aquest dissabte a la tarda la C-55 al seu pas per Monistrol de Montserrat per reclamar mesures urgents que millorin la mobilitat i redueixin la sinistralitat. La concentració ha estat convocada per Federació d’Associacions de Veïns de Manresa i la Plataforma no + morts a la C-55 i s’ha fet just en el punt en què es va produir el darrer accident mortal. El sinistre va passar l’11 de setembre i hi va morir Nadila Yilali, una manresana de 25 anys. Les entitats convocants han reivindicat la necessitat urgent de desdoblar la C-55 en el tram que va de Manresa a Monistrol i la gratuïtat de la C-16. Els veïns critiquen que la carretera està absolutament saturada i asseguren que és una “ratera”.

La carretera C-55 ha estat tallada en els dos sentits de la marxa entre les cinc i dos quarts de sis de la tarda. A la concentració hi han assistit diversos familiars i amics de persones que han mort en els darrers accidents que s’han registrat en aquesta via, com la Nadila o una veïna del Vendrell que va morir el 10 d’octubre de l’any passat. Una mort per la qual no es va poder tallar la via perquè les restriccions imposades per la pandèmia no ho van permetre.

Els concentrats han criticat, entre altres coses, que la C-55 cada dia va més lenta i carregada i que hi circulen constantment vehicles de gran tonatge. En declaracions als mitjans, Fina Casals de la Plataforma No + Morts a la C-55, ha denunciat que “hi ha un o dos accidents cada dia” i que “hi ha ferits constantment”, però que no en queda constància perquè només s’informa dels sinistres mortals. Concretament, ha detallat que el 2019, tot i les restriccions de mobilitat, 117 persones van resultar ferides en aquesta carretera.

Casals també ha aprofitat els micròfons dels mitjans per criticar la mala connexió de transport públic que hi ha al territori i que el tren “no és una alternativa” perquè va tan lent com l’any en què es va inaugurar, el 1859.