Desenes de persones van apropar-se a la Plaça Gran a fer donacions i col·laborar amb la Matinal Solidària, que organitza cada any l’AMPA de l’escola Riu d’Or
Santpedor va viure ahir una gran jornada altruista amb la Matinal Solidaria. Un any més l’AMPA de l’escola Riu d’Or, en col·laboració amb les AMPAs dels altres centres educatius del poble, l’Ajuntament, i un reguitzell d’entitats i botigues del poble, es van bolcar per organitzar un esdeveniment on no hi va faltar de res. Un bon esmorzar de coca i xocolata va obrir la jornada a la Plaça Gran, que estava farcida de parades d’entitats, ONG’s, i de les pròpies escoles. Els més petits van poder fer tallers i manualitats d’articles nadalencs. A més, es van recollir joguines, aliments i altres tipus de productes, que es faran arribar a parts iguals a les entitats Centre de Recursos de l’Espectre Autista de Manresa, Rokpa, Fundació Proide, Càritas, i l’Associació el meu nen per Bulgària. Tot plegat va deixar molts satisfets els organitzadors. El mateix alcalde, Xavier Codina, va subratllar la gran alfuència de gent: “ha sigut un èxit a nivell de gent i una gran jornada festiva i solidària”.
Per part dels organitzadors, des de l’AMPA Riu d’Or també valoren molt positivament l’esdeveniment. A falta d’acabar el recompte i de la recaptació provinent del concert que l’Escola Municipal de Música farà el proper dia 15 de desembre, ja s’han aconseguit més de 600 euros provinents de les parades de la joguina, la rejoguina, i els esmorzars.
A banda de les activitats i la recollida de productes, al llarg del matí es va fer la Marató de Donació de Sang, a la mateixa plaça.