El projecte Aliança Educació 360 pretén enllaçar l’educació escolar amb la vida en comunitat
A Santpedor es va organitzar dijous a la tarda una xerrada sobre el projecte ‘Aliança Educació 360, educació a temps complet’ impulsat per la Fundació Jaume Bofill, la Diputació de Barcelona i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya. La persona que va conduir i exposar els continguts de la trobada va ser Núria Duñó, coordinadora del projecte.
Duñó va exposar els grans reptes de l’Aliança, fent èmfasi en la necessitat d’oferir oportunitats educatives en tots els temps i espais de la vida d’infants i adolescents, per tal de garantir-los l’accés a l’educació no formal amb equitat i sense exclusions.
Un altre dels eixos dels projecte és la vinculació entre els aprenentatges que es fan en el temps lectiu i el no lectiu, tot promovent itineraris personalitzats i connectant l’activitat dels centres educatius amb l’entorn.
Durant el debat posterior a la xerrada es va posar de manifest la necessitat d’instar els ajuntaments a convertir els municipis en ecosistemes educatius, enllaçant escola i comunitat, així com la importància del paper de les famílies en el fet educatiu.
La xerrada, sota el títol ‘l’Educació al centre de l’acció municipal, estava organitzada per la Comissió d’Educació de la CUP Santpedor.