Sallent
Un dels casos és Sallent. Des de l’Ajuntament de Sallent han confirmat a Ona Bages que tancarà tots els equipaments municipals, com són: Espai Cultural Fàbrica Vella, Cal Carrera, Sala Joan Vilà i Valentí, etc.
Sallent ha pres mesures després que el govern hagi decidit tancar tots els centres educatius de Catalunya a partir d’aquest mateix divendres. És una mesura inèdita que afecta gairebé 1.800.000 estudiants i prop de 100.000 docents. En conseqüència l’Ajuntament ha pres la mesura de tancar tots els equipaments municipals i reduir riscos del Covid-19.
A més, tots els actes que es tenien previstos per aquests dies s’han anul·lat. Els dijous divins, actes a l’Espai Cultural Fàbrica Vella i també la conferència que havia de fer avui Núria Picas a Sallent. A més, totes les activitats esportives també s’han anul·lat i el pavelló i el camp del Centre d’esports Sallent queden temporalment tancats així ho ha explicat la regidora d’educació Sílvia Tardà.
Pel que fa a en temes d’educació molts pares consideren una “bona mesura”. És el cas de la Laura Mata, que deixa clar que “és una bona mesura però els nens tampoc es poden quedar amb els avis perquè són els més vulnerable”. Per altra banda, el sallentí Ramon Ferrer també assegura que “el millor pels pares és fer la feina des de casa si des de l’empresa es permet”
Robert Rodríguez i Betlem Camps també asseguren que “serà un problema per a totes les famílies però cada casa és un món i ja veurem com ho podrem solucionar”. Camps assegura que “des de l’empresa ens deixen fer mitja jornada, per tant, mirarem de compaginar la feina”.
Sant Fruitós
L’Ajuntament de Sant Fruitós ha decidit suspendre totes les activitats programades al poble fins d’aquí a dos dilluns. Ho ha fet a causa de l’activació del protocol de prevenció de contagis del COVID-19.
Seguint el protocol, també ha prohibit les reunions de més de 20 persones en equipaments municipals o les que superin un terç de l’aforament.
En aquesta línia, i seguint les directrius del departament de salut, tampoc hi haurà activitat escolar a Sant Fruitós a partir de demà. Aquesta decisió també inclou l’Escola de Música.
El protocol afecta alguns esdeveniments culturals, com l’actuació del Quartet Mèlt que s’havia de celebrar aquest dissabte 14 de març i s’ha reprogramat pel 27 de setembre a les 7 de la tarda. Tothom qui ja tenia entrada té dues opcions. La primera és fer-la servir per veure el concert al setembre i la segona és demanar el reintegrament de l’import de les entrades a partir de la setmana que ve.
El del Quartet Mèlt, no és l’únic esdeveniment afectat. També és el cas de l’espectacle familiar Tròpic que s’ha reprogramat pel diumenge 3 de maig a les 6 de la tarda.
L’Ajuntament, també ha activat un espai a la web amb tota la informació que ha emès el Departament de Salut sobre el coronavirus a https://www.santfruitos.cat/ambits/benestar-social-i-salut/salut