Gairebé un centenar i mig de sallentins s’han reunit a les 12 del migdia davant de l’Ajuntament per demanar la llibertat dels presidents Jordi Sánchez i Jordi Cuixart de l’ANC i Òmnium Cultural, que ahir a la nit van entrar a presó.

En l’acte l’alcalde de Sallent, David Saldoni, i la regidora d’ERC, Pilar Sala, han llegit el manifest “Les nostres idees sempre seran lliures” de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI) i l’Associació Catalana de Municipis (ACM), on es deixa clar que s’ha privat de llibertat a dues persones que “no han comès cap delicte” i que si empresonen els dos Jordis “ens empresonen a tots”. D’aquesta manera, el manifest denuncia que “ahir l’Estat espanyol va tornar a creuar una línia vermella” i denúncia que el seu “objectiu final és desactivar tota la societat civil”.

Els representants sallentins també han denunciat, a través del discurs, que des d’aquest dilluns a la Unió Europea hi ha presos polítics, i han afegit que “Europa no pot continuar donant l’esquena a Catalunya davant accions pròpies d’una dictadura”. Saldoni també ha insistit en la importància que els veïns es mantinguin “al peu del canó, ja que la força principal de Catalunya són la seva gent i ser al carrer”.

“Ahir a la nit l’estat va continuar retrocedint cap al franquisme”

Qui també s’ha pronunciat durant l’acte d’avui ha sigut el Comitè de Defensa de la República a Sallent, que ha llegit un manifest marcat, sobretot, per la repressió que està patint Catalunya aquestes últimes setmanes. És per això que tant s’han referit a la persecució d’urnes i paperetes, com a la violència de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil durant el referèndum de l’1 d’octubre.

L’eix principal, però, ha sigut l’empresonament dels presidents d’Òmnium i ANC. El CDR a Sallent, doncs, ha denunciat que “ahir a la nit l’estat va continuar retrocedint cap al franquisme” i que “el cop d’estat engegat el 20 de setembre continua”. També han afegit que “l’Estat espanyol ha perdut tota legitimitat”, i que “només els queda l’ús de la força per imposar les seves idees.”

Un dels membres del comitè, Guillem Cabra, insisteix en la importància d’haver assistit avui a la concentració per demostrar que Sallent està en contra de la repressió que s’està vivint a Catalunya, i encoratja als veïns a seguir al carrer per una mobilització permanent:

Per la seva banda, el coordinador de l’ANC a Sallent, Salvador Arderiu, ha aprofitat l’ocasió per llegir unes reflexions sobre la situació política de Catalunya i ha demanat, com la resta de manifestants, la llibertat dels dos sobiranistes. Durant l’acte, els assistents han mostrat un centenar de cartells on es podia llegir “Llibertat Jordis” i una pancarta que ha elaborat el Comitè de Defensa per la República a Sallent per a la concentració.