Per cada euro que un visitant gasta a Montserrat se’n generen 20, de forma indirecta, a l’economia catalana. De fet, Montserrat va generar fins a 314,5 MEUR en negoci l’any 2019. La pandèmia ha canviat radicalment la situació amb una caiguda del 60% de visitants.

“Montserrat és un símbol de país, però també un pol econòmic de primer nivell”. Aquesta és la principal conclusió de l’estudi que s’ha presentat aquest dimecres a Montserrat sobre el seu impacte econòmic. ​​Així ho explica el responsable de l’estudi, Antoni Capella. 

 

Els principals sectors són l’hostaleria, la restauració i el turisme, d’on provenen més de la meitat dels ingressos. Al 2019, Montserrat va rebre un total de 2,67 milions de turistes, un rècord històric. Ara, però, la situació ha canviat radicalment, la pandèmia i la caiguda del turisme internacional ha afectat de ple, i aquest any es preveu tancar amb 900.000 visitants, una dada que suposa una caiguda del 60%. Capella també assegura que Montserrat és un cas difícil de comprar amb altres casos. 

 

En plana Covid, el 10% del total de la plantilla està en ERTO total, i el 60% en ERTO parcial i l’escenari actual, diuen, és d’incertesa.