El finançament i la gestió de la futura residència municipal de Sallent continua generant debat. L’última notícia, avançada per Regio7, és que el comitè d’empresa municipal de Sallent– que formen els representants del personal laboral de l’Ajuntament-, s’oposa que el centre sigui gestionat per una empresa externa. Els representants creuen que això afectaria les condicions laborals dels treballadors i proposen crear un equipament més petit, passant de seixanta a noranta places, per tal que l’Ajuntament pugui assumir la gestió i finançament.

La postura de l’Ajuntament es manté ferma i considera que la subrogació és l’opció més viable per arribar al pressupost total de 8 milions d’euros que s’espera per construir la residència. El comitè, per la seva banda, creu que el model que proposa l’Ajuntament està obsolet, per bé que la tendència actual són centres d’atenció a la gent gran més petits per oferir un tracte familiar i individual als residents. 

Però des del consistori això no ho veuen viable, ja que, aquesta reducció proposada pel comitè suposaria una reducció de 700.000 euros, fet que suposaria segons fonts de l’Ajuntament, el mateix problema a l’hora de buscar capital. I és que per menys del 10% del cost del projecte no es pot renunciar a construir una residència que respongui a les necessitats de la gent gran a llarg termini, segons apunta el govern municipal.