La violència que s’infringeix envers les persones grans és un fenomen poc visible i escassament detectat. La campanya “Tracta’m bé”, impulsada pel Consell Comarcal del Solsonès i l’Ajuntament de Solsona, va omplir aquest buit. Arran d’això, altres Ajuntaments s’hi han adherit a la campanya, i l’últim en sumar-s’hi ha estat l’Ajuntament de Navarcles. Des del consistori es vol conscienciar a tota la població d’aquest problema a través d’una campanya que vol fomentar el valor de la cura i el respecte envers la gent gran.

La primera fase del projecte es duu a terme a través dels establiments. Aquesta acció parteix del plantejament que el comerç sempre ha estat un potent agent social, que crea dinàmiques molt properes i quotidianes amb els clients. Així, sota el distintiu “Establiments amb tracte”, s’identificaran els locals que estan conscienciats sobre la necessitat de prevenir aquest tipus de problemàtica.

Sandra Palomino és la Regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Navarcles i assegura que ja ha parlat amb les escoles i de cara al curs vinent s’iniciarà la fase “Aules amb tracte”. “Depenent del cicle en el que es trobin els nens, es treballaran diferents dinàmiques amb activitats intergeneracionals amb el mateix objectiu”, assegura Palomino, per tal de “sensibilitzar als nens i trencar els tabús“.

La presentació del projecte es va dur a terme dimarts a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Navarcles, i a partir d’ara els establiments que hi vulguin col·laborar hauran d’omplir un full d’adhesió a la campanya i posar l’adhesiu d’”Establiment amb tracte” a un lloc visible.

Imatge de la Residència Ibada de Navarcles que forma part de la campanya “Tracta’m bé”.