Jordi Gibert

08/09/2026 09:00

Moià comença un nou curs amb el malestar per perdre dues línies als centres educatius

A Moià l’inici del curs escolar està marcat per la decisió del Departament d’Educació de treure una línia de tercer de primària de l’escola Josep Orriols i una de primer d’ESO de l’institut Moianès.

Tot i així, des del professorat de l’Institut s’ha decidit mantenir els alumnes en tres grups com fins ara contradient la decisió del Departament. Per fer-ho han destintat recursos propis i el professorat ha renunciat a hores de coordinació i augmentant les hores de docència a les aules, Núria Castelltort és la cap d’estudis del Institut Moianès.

 

 

Des del centre i les famílies lamenten que el Departament ha fet una lectura molt estricta de la normativa, ja que la ràtio del centre no queda lluny dels màxims establerts i aquesta es podria superar amb la matrícula viva.

 

El cas de l’Escola Josep Orriols Roca ha indignat més a les famílies, perquè el Departament ha decidit treure una línia tot i que hi ha més alumne dels 25 que marca la normativa.

L’AFA del centre ja va començar un seguit de protestes la primavera passada alertant que la decisió no complia amb el que Educació havia establert, aquest estiu van arribar fins al Parlament de Catalunya per demanar una rectificació, però el Govern s’ha mantingut ferm en la seva decisió. Martí Prats és membre de l’AFA de l’escola pública de Moià.

 

 

Des del Centre i l’AFA alerten que decisions com aquesta poden provocar que famílies del poble optin per portar els fills a centres educatius de municipis veïns amb ràtios molt baixes, com l’Estany o Collsuspina amb escoles rurals.