Conèixer i saber explicar la història dels capitells del monestir de l’Estany, aprendre a mesurar un tram de la mina a partir del mite de Teseu i el Minotaure o fer una ruta teatralitzada del poble. Aquestes són algunes de les competències que han posat en pràctica els alumnes de l’escola rural de l’Estany durant aquest curs i que han culminat en una guia turística del poble. La Lucia és alumna de 5è i ens posa un exemple de què ha après.

Tot plegat va néixer de la necessitat que la guia del monestir va plantejar a l’escola perquè l’ajudessin a atendre millor una demanda cada vegada més creixent de públic familiar que volia visitar el monestir. El projecte s’ha fet amb el suport de l’ajuntament, Maite Almodovar és la regidora d’educació.

Matemàtiques, coneixement del medi social, art, llengua o coneixement del medi natural només són algunes de les matèries que els alumnes de l’escola de l’Estany han anat tractant aquest curs per elaborar una guia turística del seu municipi. 

Però el projecte ha anat una mica més enllà i també ha servit per crear un joc de taula que acompanya la guia. 

A partir d’uns reptes i preguntes que es van plantejant, els infants aprenen sobre l’art, la història o la vida de les persones que habitaven el monestir. “Aprendre jugant” Toni Comajoan, director de l’escola, explica que aquesta era la màxima amb què a l’escola dissenyaven aquest projecte.

Més enllà dels aprenentatges i competències que ha de donar l’escola, el centre també busca aportar valor a la comunitat i que els nens descobreixin els diferents espais del poble. La Sira és alumne de 4t de primària i explicava per què han fet aquest joc.

De moment s’ha fet una tirada petita d’exemplars que es comercialitzen dels de l’Ajuntament de l’Estany. També es poden demanar al Monestir per fer una vista familiar.