Ho anunciava la consellera de Territori, Ester Capella i Farré, durant la presentació de l’Estratègia de Mobilitat del Bages

Una estratègia que la consellera va explicar primer ahir al matí als alcaldes de la Catalunya Central i que té com a punt principal garantir la gratuïtat de l’autopista. S’hi podran acollir els turismes amb la matrícula registrada que facin l’anada i la tornada en un màxim de 24h els dies laborables. Per aquells que superin les 24h, el descompte en hora punta serà d’un 40%. Així ho explicava la consellera Ester Capella:

El Govern ja havia impulsat bonificacions al peatge, però molts les consideraven “insuficients”. De fet, feia anys que els veïns de municipis propers a l’autopista demanaven la seva gratuïtat per ser la més cara del país i provocar col·lapses a la C-55, l’alternativa gratuïta. 

Ara, el departament encarregarà uns estudis per valorar acabar abans amb la concessió del peatge de la C-16, que en teoria finalitza el 2036. Fins llavors, no es podria oferir de manera totalment gratuita. 

De moment, la mesura anunciada servirà per descongestionar la C-55 i tindrà un cost anual aproximat de 4 milions d’euros, que reclamaran a l’estat.