Els detinguts s’enfronten a un delicte contra la salut pública i atemptat als agents de l’autoritat.

Els fets es remunten a dijous passat, 10 de desembre, cap a 2/4 de 7 de la tarda. Els agents dels Mossos d’Esquadra es trobaven fent un control policial que havien muntat a la carretera C-16 quan van detenir a dos veïns d’Avinyó, de 32 i 34 anys, respectivament.

Durant l’operatiu, els agents van observar com els dos ocupants del turisme, a mesura que s’aproximaven al punt de control, es mostraven dubitatius i nerviosos.
A més, en el moment de l’escorcoll, el copilot va intentar fugir, però va ser interceptat als pocs metres de distància. El detingut, que també va oposar resistència als agents, duia un paquet amb mig quilo de cocaïna a la zona lumbar. Per la seva banda, el conductor transportava una altra bossa amb més de 100 grams de la mateixa substància.

Davant d’aquests fets, els detinguts van passar l’11 de desembre a disposició judicial davant del jutjat d’instrucció en funcions de guàrdia de Manresa.