Ràdio Oló Ràdio Oló Ràdio Sallent Ràdio Sant Fruitós Ràdio Santpedor Ràdio Avinyó Ràdio Súria

La Plataforma C59 Segura exigeix millores en el projecte anunciat pel Departament de Territori

El projecte anunciat per l’executiu no va per bon camí segons la plataforma C59 Segura. El col·lectiu veïnal demana un seguit de mesures per millorar el projecte de condicionament que ha preparat el Departament de Territori. 

Després de rebre la informació preliminar, la Plataforma C-59 Segura ha posat de manifest que encara manquen actuacions per assolir una carretera completament segura. Entre elles hi ha l’ampliació de la calçada, l’ampliació dels espais per a vianants i ciclistes o resoldre les mancances a les travesseres de Sant Feliu de Codines i Moià. El col·lectiu, a més, demana als ajuntaments afectats i al Consell Comarcal del Moianès que també exigeixin aquestes millores.

El Departament de Territori i Sostenibilitat treballa actualment en la redacció del projecte de millora de la carretera C-59, en el tram que va des de l’encreuament amb a Moià, fins a l’entrada a Sant Feliu de Codines. Es tracta d’uns 13 quilòmetres pels que s’han previst una inversió de prop d’1,5 milions d’euros. 

Malgrat tot, la plataforma constituïda per un col·lectiu de veïns per exigir solucions a l’elevada sinistralitat, veu l’informe preliminar del tot insuficient. Com dèiem, una de les principals mancances és que seguirà sent estreta en els trams no condicionats i sense vorals. Això significa, segons el col·lectiu, que seguiran succeint-se situacions de risc entre vehicles voluminosos, ciclistes o conductors en general. Segons l’avantprojecte que ha rebut la plataforma, la proposta tampoc preveu la intervenció als ponts, que seguiran sent estrets; ni la modificació del traçat, amb corbes pronunciades i amb poca visibilitat. També critiquen que no s’actui en algunes interseccions perilloses com l’entrada nord a Sant Feliu de Codines o, també, exigeixen millores en el tram que va de Moià fins a Santa Maria d’Oló, un espai que el Departament no té previst fer-hi res. 

El que sí que preveu l’avantprojecte és la millora del ferm en un tram de 13 quilòmetres i un tancat especial per protegir la fauna dels accidents. En aquest sentit, des de la plataforma creuen que, malgrat que aquestes millores són necessàries, això pot afavorir un increment de la velocitat dels conductors que, en no anar lligada a l’ampliació dels carrils, podria fer la carretera encara més perillosa.