La línia que Ferrocarrils vol soterrar a Manresa. - FOTO: ACN
La línia que Ferrocarrils vol soterrar a Manresa. - FOTO: ACN

De moment, Manresa canviarà per complet el mapa de les estacions i en tindrà una de nova. Es tracta d’una inversió d’entre 40 i 60 milions d’euros que arriba després de 50 anys de l’última. Els diners aniran destinats a soterrar les estacions de Manresa-Alta i Manresa-Baixador i fer-ne una de nova a la Plaça España o a la Plaça de les Oques. Això farà que la línia s’allargui 500 metres més i tingui una parada a prop de punts estratègics com el CAP Bages. Són unes obres que s’executaran entre el 2023 i el 2025 i que duraran tres anys.

Tot i això, diferents veus s’han alçat perquè Ferrocarrils continuï amb la vista posada a la Catalunya Central i activi les vies que ja estan instal·lades i arriben a Súria, Santpedor i Sallent. La CUP ho reclamava fa uns dies i ara el secretari del Col·legi d’Arquitectes a la Catalunya Central, Enric Masana demana que les obres a la capital del Bages no limitin les possibilitats per la resta de la comarca.

I la Cambra de Comerç de Manresa també s’apunta a la iniciativa. La presidenta, Sílvia Gratacós, de fet, apunta que la millor opció per la nova estació és a la Plaça de les oques per no tancar les portes a futures expansions de la línia.

I a l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, també li agrada la idea de connectar Manresa amb altres pobles del Bages a través de les vies i defensa que les obres seran compatibles amb ampliar la línia més endavant.

La idea del metro comarcal fa deu anys que està sobre la taula, quan la Generalitat va encarregar el projecte de d’un tren comarcal, que mai s’ha fet realitat per falta de pressupost.