
D’altra banda, ha fet especial èmfasi en l’ús d’un mateix rotulador de color blau que es va fer servir per omplir el document de l’església, que posteriorment s’hauria endut la núvia de forma irregular, i que va retornar després amb les signatures fetes amb el mateix rotulador. La dona va morir el 2018.
El nuvi es va casar però no volia que tingués efectes legals
La fiscal també ha posat de manifest el que considera dos fets “aparentment contradictoris”, com és que hi va haver casament però el nuvi no va firmar de la seva mà el document. Totes les parts han admès, tal com apunten els perits, que les signatures d’ell eren fraudulentes perquè fins i tot hi ha restes de llapis a sota per fer el calc.
Per tot plegat, demana per a l’acusat una pena de quatre anys de presó i una multa de divuit mesos amb una quota diària de 10 euros així com una inhabilitació especial per a càrrec públic durant quatre anys.
I en el cas de la filla de la núvia, la fiscal també manté la petició de pena per un delicte de falsedat documental però li demana dos anys de presó i no vuit com es sol·licitava inicialment. La petició també inclou una multa de nou mesos amb una quota diària de 10 euros i una inhabilitació especial per a càrrec públic durant dos anys.
L’acusació particular manté el delicte d’estafa
El lletrat de l’acusació particular ha mantingut els dos delictes que demanava inicialment Fiscalia. En el cas del delicte d’estafa, ha remarcat la “falsedat i irregularitat” dels documents que es van presentar a posteriori per registrar l’enllaç. L’advocat ha destinat bona part de l’exposició final per qüestionar l’important patrimoni que té l’exrector i l’ha acusat directament de fer servir un “modus operandi” que inclouria presumptament transaccions de diners i operacions de patrimoni de dones d’edat avançada de qui es guanyava la seva confiança.
Les defenses dels acusats demanen l’absolució
El lletrat de l’exrector ha demanat la seva absolució. Ho ha fonamentat amb l’actual jurisprudència espanyola segons la qual, quan hi ha algun defecte de forma en la tramitació, el que realment compta i té valor és el consentiment que es fa durant una cerimònia canònica. I en cap cas queda establert que la inscripció al registre civil s’ha de fer en un termini sinó que fins i tot s’accepta que es faci després de la mort d’alguns dels nuvis. Ara, el cas ja ha quedat vist per a sentència.