Pla general dels respresentants dels col·lectius impulsors del 'Passaport de proximitat'. Imatge del 16 d'abril del 2021. (Horitzontal)

Les dificultats econòmiques derivades de la pandèmia ha dut als cellers i restauradors del Bages a unir esforços i crear el ‘Passaport de proximitat‘. Es tracta d’una targeta que els clients podran segellar quan consumeixin vins del Bages en els establiments adherits. Quan en tinguin cinc podran rebre d’obsequi una ampolla de vi de la DO Pla de Bages o una visita d’enoturisme. La iniciativa, impulsada pel Consell Regulador de la DO Pla de Bages, el Gremi d’Hostaleria i l’Fogons Gastronòmics del Bages, pretén ser el punt de partida d’una col·laboració per a promoure el producte local. En parla de tot plegat el Joan Soler, president del consell regulador.

 

La campanya començarà la setmana vinent i s’allargarà fins al 6 de juny. A hores d’ara s’hi han afegit una trentena d’establiments de la comarca, encarà que la llista es podria ampliar.

En aquest sentit, Nani Sala, cuiner del Mas de la Sala de Sallent, ha anunciat que serà el punt de partida d’una col·laboració que anirà més enllà. Segons ha explicat, la intenció és aprofitar les cites gastronòmiques que se celebren durant l’any a la comarca–la Festa del vi del Bages, al juny; la del Tomàquet, a l’estiu; la nit del Turisme del Bages, a la tardor; i el Sopar de mestres cuiners, a l’hivern- per promoure el producte local de proximitat de temporada.

 

Tot plegat s’ha produit la mateixa setmana que  l’Ajuntament de Manresa i la fundació Ampans han ampliat el conveni de col·laboració del projecte de recuperació de varietats de vinya als terrenys agrícoles de la Torre Lluvià, a la capital del Bages.