La CUP vol recuperar el tren que va fins a Sallent i Súria. Com que Ferrocarrils de la Generalitat vol fer una inversió a la comarca creuen que és el moment de donar el pas i reaprofitar les vides del tren.
El que volen fer ara és repensar el model de mobilitat ferroviària a tota la comarca. Volen recuperar la vella proposta d’ampliar el servei del passatgers i mercadaries des de Manresa passant per Sallent i Súria. Les vies, a més, ja hi estan instal·lades, per tant, una part del projecte ja estaria instaurat. El que demana la CUP és obrir el focus a tota la comarca i no centrar-se només en la ciutat. Roser Alegre, assegura que el projecte s’ha de replentajar perquè la ubicació no es la idonea.
Per una banda, el regidor de Fem Poble de Sallent i conseller al Bages, Guillem Cabra explica que la via es podrien estendre per sis municipis bagencs com són: des de Manresa fins a Sallent i Súria passant per Sant Joan, Santpedor, i Callús. Tot això seguint els 22 quilòmetres de via amb els seus respectius ramals de l’actual línia que FGC ja té construïts per transportar la potassa.
Tot això, ve perquè des de FGC preveu una inversió d’entre 40 i 60 milions d’euros per soterrar la línia al seu pas per dins la ciutat i la construcció d’una nova estació. Aprofitant la vententesa, volen reaprofitar la inversió per reactivar les vides que estan inutilitzades.
A tot això, la regidora de Fem Manresa i consellera comarcal, Roser Alegre diu que l’Ajuntament de Manresa ha tirat pel dret sense consulta prèvia. Diu que “han tirat pel dret”. De fet la Generalitat ja el va plantejar aquest projecte durant el 2008, aleshores amb un cost estimat de 100 milions d’euros. Diu que es podria fer per fases, primer connectant la comarca i després millorar la línia dins de Manresa, partint del traçat de l’antic Carrilet.