La gran majoria dels cellers de la DO Pla de Bages són petits, no arriben a les grans superfícies i molts depenen del sector de la restauració i l’enoturisme. Per això, la crisi del coronavirus els ha suposat una caiguda de les vendes de vi.
Segons explica Frank Margenat, responsable del celler de l’Oller del Mas, diu que no tenen perspectiva per recuperar-se fins el 2021. El celler Oller del Mas és un dels que aposta clarament per l’enoturisme. Cada any reben al voltant de 60.000 visites. A la primavera és quan comencen a agafar embranzida, però de cop tot s’ha aturat. També ha afectat la venda de vi, ja que només venen en botigues especialitzades i no en grans superfícies. Tot plegat fa que estiguin facturant el 5% del que és habitual, i això els ha dut a aplicar un ERTO que afecta 45 treballadors d’una plantilla de 70.
Finalment, els cellers han coincidit que la situació actual els ha portat a explorar noves vies com les xarxes social que s’estan convertint en una oportunitat per a vendre el seu gènere segons expliquen.