Moltes famílies responen a nous perfils de pobresa, com per exemple persones que han patit un ERTO o bé treballaven en economia submergida. Així ho ha explicat la regidora d’Acció Social de Manresa, Mariona Homs, qui ha destacat que la prioritat ha estat garantir les necessitats bàsiques com són l’alimentació, els subministraments i l’habitatge.
L’Ajuntament ha doblat la partida d’aliments en mes d’un 108%, com també la destinada als àpats infantils durant l’estiu en més d’un 120% i els àpats a domicili, que s’han multiplicat per tres. També han incrementat els centres d’acollida, que ens alguns moments han superat el seu límit.
Des de principi d’any, els Serveis Socials de l’Ajuntament han atès 3.968 famílies. Una xifra que representa el 69% de les que es van atendre durant tot l’any passat. Del total, 441 són noves.
Al principi de la pandèmia, l’Ajuntament de Manresa va posar el focus en les persones sense sostre de la ciutat. I es va habilitar l’alberg de Manresa per allotjar aquest col·lectiu i, actualment, hi ha vuit persones sense sostre vivint-hi.
Pel que fa al menjador social, l’Ajuntament va decidir modificar el servei amb tapers. Durant aquest temps, s’han realitzat un 20 serveis diaris. També s’ha obert ja el servei de dutxes de Manresa per a persones sense recursos.