El coronavirus no ha passat de llarg en cap àmbit de la vida, tampoc en el sector de l’educació. Un any després de l’inici de la crisi sanitària les escoles fan balanç del que ha estat el curs més atípic que es recorda.

Sallent

L’any de pandèmia als centres educatius de Sallent ha deixat conclusions positives, tot i les restriccions. És evident que no ha estat un curs normal, que s’han deixat de fer coses com la barreja d’alumnes o la renúncia a activitats més properes. Tot i això, alguns centres valoren com a molt positiu la resposta d’alumnes i famílies a la nova situació. És el cas de l’Escola Torres Amat de Sallent. Sentim la seva directora Maite Sánchez.

D’altra banda, l’Escola Vedruna de Sallent ha viscut una situació molt semblant. Ja des del mes de juliol hi havia moltes incògnites sobre si es podria reprendre o no el curs. El que ha acabat demostrant el pas del temps és que l’escola s’ha convertit en un espai segur tal com explica el director d’aquest centre, Pere Salvans

Val a dir que en els darrers dies, els centres escolars de la comarca han experimentat un lleuger repunt de cursos confinats i les escoles de Sallent no són una excepció. Per exemple, la Torres Amat ha hagut d’aïllar dos grups entre dilluns i dimarts. Ara bé, el centre celebra que, si bé és cert que han hagut d’aïllar grups classe, mai s’ha produït cap brot al centre i això parla molt bé dels protocols.

 

De fet, en el cas de l’Escola Vedruna de Sallent no han hagut de confinar cap grup classe des del passat mes de desembre.

Les escoles han experimentat una adaptació a les noves eines telemàtiques, les quals moltes d’elles han arribat per quedar-se. Unes eines que ara s’han convertit indispensables i que, en el cas de la Torres Amat, han estat un descobriment molt positiu.

Pel que fa a la informació que han rebut del Departament d’Educació, les escoles reconeixen que al principi va ser més caòtic perquè no sabien quin paper jugaven les escoles. Però, segons afirmen des del propi centre, després s’han sentit acompanyats i ben informats.

Santpedor

Després d’un any de COVID, a l’IES d’Auro de Santpedor, les mesures per reprendre les classes han funcionat. Tot i això, el dia a dia s’ha vist afectat depenent del cicle dels estudiants. A l’ESO s’han perdut les sortides i a batxillerat la interacció social.

La directora de l’institut, Teresa Prat, defensava a La Central l’estratègia que va fer el govern per la reobertura.

I també defensa com s’han adaptat els alumnes a les noves mesures. Especialment la predisposició que han tingut.

Tot i això, les mesures han tallat d’arrel les sortides del centre. L’IES d’Auro forma part de diferents convenis entre instituts d’altres països i cada any envia alumnes a l’estranger o en rep. Aquest curs 2020-2021 no ha pogut ser.

Pel que fa al batxillerat, la semipresencialitat ha afectat directament a la interacció entre els alumnes.

Aquesta afectació a les relacions socials també s’ha estès a les hores del pati. A l’IES d’Auro és habitual la interacció entre alumnes de diferents cursos. Aquest any, però, és impossible perquè s’han d’estar amb el seu grup bombolla.