L’Ajuntament de Sallent vol donar un impuls al Punt d’Informació Juvenil La Turbina. Per fer-ho, es trasllada a la Sala Vilà i Valentí fins al mes de juny. D’aquesta forma, es vol que La Turbina s’acosti a la població i que les activitats que s’hi fan siguin més visibles. El canvi començarà aquest dilluns, i durant quatre mesos estarà en període de prova per veure si el canvi potencia la participació dels joves del poble. A més, es crea la Turbina Petita, perquè esdevingui un espai cobert de trobada per la població infantil.
Jonatan Caro és el Regidor de Joventut de l’Ajuntament de Sallent.
Pregunta: Què implica aquest canvi?
Resposta: El que implica és que ens farem més visibles i estarem ubicats a un espai més cèntric, on volem ajudar i que ens ajudin a tenir una població jove més dinàmica i participativa.
P: Quin objectiu hi ha al darrere?
R: La finalitat principal és aconseguir tenir una comissió de joves per poder crear el Pla Local de Joventut 2017-2020, que és el que ens toca fer ara. Tot i això, continuem amb els objectius de sempre: preocupar-nos per les necessitats dels joves i continuar treballant per fer activitats per dinamitzar la població, com preparar la setmana de la joventut o impulsar el cicle de debats.
P: S’havien estudiat altres locals?
R: Fa anys que s’està estudiant aquest tema. Fins i tot hi ha algunes associacions que reclamen la necessitat de disposar d’un local, vull dir que és un tema molt complex. Però sobretot, aquest és un canvi temporal, només estarà obert fins al juny. I a partir de llavors és quan ho valorarem i decidirem cap a on volem anar, és a dir si veiem que realment cal una nova ubicació o no.
P: En cas que no funcioni aquest nou canvi, quines alternatives hi ha?
R: De moment és un canvi temporal i ens servirà a tots plegats per conèixer les necessitats del nostre poble i per aprendre a gestionar i compartir els espais dels quals disposem.
P: Quines activitats es feien fins ara a la Turbina?
R: (escolteu l’àudio)
P: I ara se’n faran més?
R: (escolteu l’àudio)
P: La sala Vilà i Valentí és molt demandada pels sallentins. Quina sala hi haurà ara per fer les exposicions i les xerrades que s’hi feien?
R: Que s’hi traslladi temporalment el Punt d’Informació no implica que s’hi deixin de fer exposicions ni xerrades. És més, la sala ja està demanada per fer alguna xerrada, per fer una donació de sang, per fer alguna exposició, etcètera. El que hem d’entendre és que la sala només estarà ocupada de dilluns a divendres, de 4 a 7 de la tarda. A partir d’aquests horaris, es pot demanar la sala per fer altres activitats. La sala continuarà estant disponible. No al 100% però es podrà utilitzar gairebé amb tota normalitat.
P: Què se’n farà ara de l’espai antic de la Turbina?
R: A partir d’ara l’espai de la Turbina esdevindrà la Turbina Petita, que serà un espai infantil on les famílies podran anar durant aquests mesos de fred i pluja. Podran anar allà a jugar, com si estesin a la plaça per exemple. Entenem que aquests mesos no ve tant de gust estar al carrer, amb la qual cosa nosaltres intentem deixar a disposició d’aquestes famílies un espai que podran utilitzar com si fos una plaça. Dins de la Turbina hi haurà diferents espais segons les edats i suposo que serà un projecte més o menys innovador que també haurem de valorar si és necessari o no.
L’Ajuntament ha preparat una tarda de portes obertes per inaugurar, avui, l’espai d’oci infantil. Es podrà visitar de cinc de la tarda a dos quarts de vuit del vespre.