El Parlament engega el tràmit de la llei de creació de la comarca del Lluçanès amb els vots a favor d’ERC, Junts, la CUP i En Comú. 

Nou pas per a la creació de la comarca del Lluçanès, aquest cop al Parlament de Catalunya. Ahir es va aprovar el tràmit per tirar endavant la llei per lectura única, que està previst efectuar a la següent sessió del parlament a principis de maig. Es tracta d’un pas que permetrà que el tràmit de creació de la nova comarca sigui molt més ràpid. La creació del Lluçanès és una reivindicació històrica i el ‘sí’ a la nova comarca es va imposar en una consulta celebrada el 2015. Finalment, 9 dels 13 municipis hi formaran part. Laura Vilagrà és la consellera de Presidència.

Vilagrà “Els resultats de la consulta són molt diferents a cada municipi i havíem de donar una resposta que s’adaptés a aquesta realitat

El PSC, PP, Cs i Vox van votar en contra de la tramitació de la llei i la titllen d’electoralista i destaquen que el govern no s’ha preocupat per la sol·licitud de creació del Lluçanès fins dos mesos abans de les municipals. Marta Moreta és diputada del PSC.

Marta Moreta “La proposta és totalment electoralista

Precisament des d’Esquerra Republicana ha demanat disculpes pel retard en la confecció de la llei. En aquest sentit, Junts ha retret la precipitació del govern d’Esquerra amb la primera intenció d’aprovar la creació de la comarca de forma exprés. Anna Erra i Alba Camps són diputades de Junts i ERC.

El projecte de llei preveu que el Consell Comarcal del Lluçanès s’haurà de constituir després de les eleccions municipals del 2027. Fins llavors, hi haurà un organisme transitori en forma de Mancomunitat que s’encarregarà de la gestió dels interessos de la comarca. Sant Feliu Sasserra tindrà l’opció de tornar a formar part del Bages si ho decideix en ple municipal.