Cuigat es va constituir al gener per un grup de persones compromeses amb la salut dels gats. La seva feina complementa la de la protectora, que sovint està saturada d’animals, tenint cura dels felins al seu hàbitat
La proliferació de gats al carrer és un assumpte que genera problemàtiques a molts pobles. També a Santpedor, on el creixement sense control d’aquests felins provoca traspàs de malalties entres ells i satura les protectores que se’n volen fer càrrec. Amb l’objectiu de solucionar aquest problema i donar una millor vida als animals va néixer Cuigat, el passat mes de gener. Una entitat que tiren endavant un grup de persones voluntarioses i que amb pocs mesos d’existència ja ha aconseguit esterilitzar més de 50 gats.
Cuigat té controlades a dia d’avui quatre colònies de gats al poble. Als animals que en formen part se’ls alimenta adequadament, se’ls dóna l’atenció que puguin necessitar i se’ls esterilitza si és possible (als gats esterilitzats se’ls pot reconèixer perquè se’ls fa una marca a l’orella). Una tasca que a més només poden fer ells, perquè està prohibit alimentar gats del carrer de forma individual i sense permís de l’Ajuntament. Amb tot, hi ha molta feina i els falten mans. Així ho asseguren l’Imma Mas i la Bego Molina, dues membres de la junta de l’entitat que han passat per Ona Bages per explicar-ne l’objectiu: “la nostra meta és esterlitizar com més gats millor per donar-los una millor vida i controlar-ne la natalitat”. Totes dues lamenten la desatenció que hi ha per aquests animals i fan una crida per conscienciar sobre el seu benestar: “és molt trist perquè hi ha gent que els atropella i no té ni la humanitat per parar a veure com estan o treure’ls de la carretera per donar-los atenció”.
La feina que fan a Cuigat, que es finança a través d’un ajut municipal i de les iniciatives que es porten a terme des de l’entitat (pel mercat de la rampoina van fer una parada per exemple), és un complement molt important per les protectores d’animals. Seproan Sallent, amb la qual tenen conveni, sovint està saturada d’animals i no en pot acollir més. Per això és important que persones o entitats com Cuigat tinguin cura dels gats al seu propi hàbitat i en mantinguin la natalitat a ratlla. Per fer-ho, tenen un acord també amb les dues clíniques veterinàries del poble, Vida Animal i Centre Veterinari Santpedor.
Tot i que des de Cuigat estan molt satisfets amb la feina feta i amb energia per continuar, fan una crida per buscar socis i/o voluntàris que estimin els animals i els vulguin donar un cop de mà. Les xarxes socials de l’entitat són a dia d’avui la millor forma per posar-s’hi en contacte.
ESCOLTA L’ENTREVISTA SENCERA A L’IMMA MAS I LA BEGO MOLINA DE CUIGAT: