El municipi bagenc ha digitalitzat totes les actes dels Plens de l’any 1852 fins a 1971 per tenir-hi accés en línia.
Aquest és un treball que s’ha dut a terme gràcies al programa que realitza l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. El projecte consisteix en digitalitzar els documents dels ajuntaments adherits a la Xarxa d’Arxius Municipals, de la qual forma part Avinyó, i que té com a objectiu de garantir-hi l’accés, la consulta i la conservació.
Fa pocs dies es va donar per acabada la segona fase de digitalització documental. Un procés que consisteix en fer una còpia electrònica de diversos llibres de la segona meitat del segle XIX, com són les actes de la Comissió de Govern, els padrons d’habitants o el cens de la població des de 1860 fins a 1991. En total, s’han generat 14.611 pàgines que ja es poden consultar en format digital.
Una vegada estigui tot aquest material organitzat, els documents es podran consultar en línia, juntament amb les actes que van dels anys 1972 fins al 2016, i que ja es van escanejar en una primera fase.