Caprabo i la Fundació santpedorenca AMPANS obriran durant aquest any el primer supermercat de Catalunya gestionat de manera íntegra per persones amb discapacitat. L’acord ha estat signat avui pel director general de la companyia de supermercats, Martin Gandiaga, i el director general d’ AMPANS, Toni Espinal.

Per Martin Gandiaga, “És un projecte d’innovació social que pensem obre noves oportunitats per a persones amb discapacitat i fa visible la diversitat de capacitats i les seves opcions professionals en un sector en què estàs en ple contacte amb la societat de manera intensa i diària”. AMPANS fa una feina extraordinària. La nostra col·laboració amb AMPANS s’ha iniciat amb la incorporació dels productes de la Fundació en el nostre Programa de Proximitat per Comarques. D’aquesta col·laboració va sorgir la iniciativa d’obrir ara un supermercat “.

Per Toni Espinal, el nou establiment que donarà feina a 10 persones amb discapacitat intel·lectual, respon  “al nostre caràcter emprenedor per generar oportunitats laborals per a les persones. Encara que el nostre objectiu primordial és acompanyar i preparar a les persones perquè puguin ocupar un lloc de treball en empreses de la comarca, l’obertura d’aquest establiment és un pas més en la diversificació laboral del nostre centre especial de treball, que entre altres negocis compta amb un restaurant o un garden, amb el que ja portem experiència en el tracte directe amb el públic. El model de franquícies de Caprabo ens apropa i ens fa visible en un entorn comunitari molt quotidià -com ho és anar al súper- i ens permet estar cada dia en contacte amb la societat “.

El nou establiment comercial és una franquícia i obrirà les seves portes en l’últim trimestre d’aquest any a Manresa.