L’Anabel Jiménez i la Lara Montserrat són dues Sallentines que, si tot va bé, a l’octubre seran mares. Ho han fet a través d’inseminació artificial i malgrat que creuen que Sallent és un poble obert creuen que hauran de fer molta pedagogia al seu fill Kai pel fet de tenir dues mares.

Tant Jiménez com Montserrat tenien clar que volien ser mares molt abans que es coneguessin. Montserrat diu que “malgrat que Sallent sigui un poble obert i no haguem patit cap atac homòfob, mai saps quins companys d’escola li tocarà al nostre fill”. Amb això la mateixa Montserrat assegura que “s’haurà de fer molta pedagogia perquè el nostre fill vegi que és completament normal tenir dues mares”.

Jimenez, per la seva banda assegura que ja té dos nebots petits i tenen molt clar que tenen dues tietes i que seran mares. “Mai s’han preguntat perquè som dues dones, perquè des de casa sempre s’ha tractat amb total normalitat” assegura una de les mares.

A part de la pressió social, el factor econòmic també és un fet a destacar. Jiménez explica que cada intent tenia el cost entre 1.200 i 1.500 euros amb medicació inclosa.

Una curiositat en el seu embaràs va ser el fet de com van saber el sexe del seu fill. Jiménez explica que la seva família va organitzar una festa sorpresa. Les mares no sabien el sexe del nen, i ho van saber després que la família fes una festa i els donés una bengala de color blau, significant que el sexe era masculí.

Aquí us deixem l’entrevista que els hi vam fer des d’Ona Bages. A Sallent