El Govern invertirà 100 milions d’euros per climatitzar un centenar d’escoles i instituts abans del setembre del 2028. Entre els primers centres on s’actuarà hi ha l’Institut Francesc Ribalta de Solsona, l’Institut Llobregat de Sallent i l’Institut Escola Guillem de Balsareny.
La mesura vol posar remei a les altes temperatures que s’han registrat a les aules durant els últims cursos. La Generalitat ha publicat una llista amb 100 centres on es començarà a desplegar i prioritzarà nou equipaments de la Catalunya Central que s’han triat seguint criteris d’equilibri territorial i vulnerabilitat climàtica.
Les obres, amb un cost mitjà d’un milió d’euros per centre, inclouran la instal·lació d’aerotèrmia, plaques fotovoltaiques i millores en l’aïllament tèrmic dels edificis.
Aquesta és la primera fase d’un pla més ambiciós del Govern, que preveu mobilitzar fins a 2.500 milions d’euros mitjançant la col·laboració publicoprivada i amb els ajuntaments. La intenció és que els més de 2.500 centres públics de tot Catalunya estiguin completament adaptats a les onades de calor de cara al 2030.
