Finalitzen els treballs de reparació de la resclosa dels Manresans, a Balsareny, que va quedar molt malmesa a causa del temporal Glòria. Les obres han tingut un cost de més de 700.000 euros, finançats a parts iguals entre la Junta de la Sèquia i l’Agència Catalana de l’aigua. La resclosa, situada sota el castell de Balsareny, té 128 metres de longitud i una alçada màxima de coronació de tres metres. Marca l’inici de la Sèquia i capta l’aigua del riu Llobregat, que a través del canal abasteix 18 municipis de les comarques del Bages i del Moianès amb una població de 131.000 habitants.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, acompanyat pel director de l’ACA i la directora de la Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia, van conèixer de primera mà la infraestructura, amb una visita a la Resclosa el passat dilluns a la tarda.
Recordem que aquestes obres van provocar certes crítiques entre col•lectius ecologistes per la por a malmetre l’entorn mediambiental. En aquest sentit, tant el conseller com l’alcaldessa de Balsareny van assegurar que les obres s’han fet respectant l’entorn. Tot i això, l‘alcaldessa del municipi, Noèlia Ramírez creu que els dubtes s’han quedat enrere
Els aiguats del gener de 2020 es van emportar pedres i lloses de formigó de la resclosa, que van malmetre l’estructura i la van afeblir a la part superior, a la del mur, i a la inferior, per desplaçament. Hi havia el perill que una avinguda d’aigua l’acabés de trencar.
L’Agència Catalana de l’Aigua, arran dels efectes causats pel temporal Glòria, ha dut a terme un total de 620 actuacions, amb una inversió propera als 50 MEUR.