ACN

El tancament d’activitats extraescolars, de lleure i l’anul·lació de les colònies o les excursions amb l’escola, són algunes de les limitacions que tenen els més petits. De fet, segons dades del Departament d’Educació, hi ha un total de 27 grups escolars confinats al Bages (un 20%), 4 al Solsonès (també un 20%) i 2 al Moianès (un 13%).

Són dades no massa optimistes. La psicopedagoga i psicoterapeuta de teràpia breu, Cristina Pons, assegura que els infants s’adapten molt més ràpid als canvis que la gent gran, però “ja s’han detectat els primers indicis que els més petits noten aquest nou confinament amb neguit”. De fet, en el moment que no hi ha extraescolars hi ha una incidència directa en el seu comportament i Pons assegura que “estan més tancats i preocupats”. De fet, també alerta que els infants comencen a entendre només una manera de comunicar-se, a través d’una pantalla.

En aquest sentit, la mateixa psicoterapeuta, afirma que tan infants com joves han de saber sempre què passa perquè sinó “van a buscar la informació a fora i pot arribar a ser desinformació”.

Així doncs, amb un Nadal atípic i sense poder jugar amb els seus amics, Cristina Pons també explica que els infants “tenien ganes de tornar a l’escola a veure els seus companys”. Per la psicopedagoga, un dels elements que ha afectat més als més petits és el fet de no haver pogut gaudir del lleure. Deixa clar que “tenen l’oportunitat de créixer i desenvolupar habilitats en altres rols que no tenen ni a casa ni a l’escola”.