La plataforma en Defensa de les Pensions Públiques i dels Drets de la Gent Gran de Manresa reclama als bancs que canviïn l’atenció als clients. Asseguren que en els darrers anys el tractament personalitzat s’ha deshumanitzat. De moment, estan en contacte amb l’Ajuntament de Manresa i el Consell Comarcal del Bages per trobar solucions.

Des de la Plataforma critiquen durament el deteriorament del tracte amb les persones de les entitats bancàries. Per un costat, lamenten la decisió de moltes de tancar sucursals per estalviar costos. En Víctor Feliu, de la plataforma, explica a Ona Bages que és un problema molt greu per persones que pateixen mobilitat reduïda en cas de la ciutat i per persones que no tinguin cap transport disponible en el cas d’alguns pobles.

Una situació que, amb la pandèmia, s’ha agreujat. Feliu reconeix que la reducció horària de les entitats bancàries fa que molta gent gran s’hagi de supeditar als horaris fixats o, fins i tot, a les agendes dels gestors que els atenen.

D’altra banda, la plataforma també reclama una millora en l’atenció personalitzada. Arran del tancament de sucursals i amb l’obligació de fer transaccions telemàticament, moltes persones grans necessiten ajuda per poder fer operacions. Ja sigui perquè no disposen de la tecnologia adequada o perquè els hi costa fer-la anar.

Una altra reclamació és l’augment del nombre de comissions que carreguen les entitats bancàries i la reducció dels interessos.

Ara, la plataforma està en contacte amb l’Ajuntament de Manresa per preparar una moció i amb el Consell Comarcal des del consell de la Gent Gran per posar solucions.

La darrera vegada que des van intentar, al costat de l’Ajuntament, posar-se en contacte amb les entitats bancàries va ser per evitar que els convivents de persones grans els hi buidessin les llibretes. Els bancs, però, van fer oïdes sordes i la reclamació va quedar en paper mullat.