L’educació per projectes ha demostrat ser una gran aliada de l’educació a distància, obligada pel confinament. L’Institut Escola Sant Jordi de Navàs és un dels pioners a aplicar aquest tipus de metodologia d’ensenyament segons ha recollit ACN en una entrevista amb la directora de centre, Maria Alba Casellas, i la cap d’estudis, Gemma Roset.

L’Institut escola pública Sant Jordi de Navàs té 520 alumnes i, segons Casellas, només s’han trobat amb problemes amb una desena des que van començar les classes telemàtiques. Casellas assegura que s’han adaptat bé al confinament tot i que hi ha coses que només et donen les classes presencials.

Maria Alba Casellas, directora de l’Institut Sant Jordi de Navàs

Una de les primeres coses que va fer el centre és posar-se en contacte amb les famílies per conèixer la seva situació tècnica, però també emocional i es van proporcionar ordinadors abans que ho fes el mateix departament d’Educació. Un cop garantida la connectivitat, es va posar en marxa un seguit de tasques a través d’un ‘classroom’ però aquestes tasques han anat vinculades al treball per projectes que es fa des del centre. Un dels beneficis principals d’aquesta metodologia és que fomenta l’aprenentatge per grups. Ho explica la mateixa directora del centre.

Maria Alba Casellas, directora de l’Institut Sant Jordi de Navàs

En aquest sentit, tots els professors s’han bolcat en aquests projectes i cadascun feia de tutor d’entre 10 i 12 alumnes, amb els que es feien tant videoconferències i tutories presencials, com seguiment de l’evolució tant acadèmica com emocional.

Per la seva banda, la cap d’estudis, Gemma Roset, afegia que no es podia replicar l’horari i per això s’han fet classes de com a molt dues hores diàries.

Gemma Roset, cap d’estudis de l’Institut Sant Jordi de Navàs

En el cas dels més petits, ha estat important l’ús de vídeos per plantejar les tasques, on el docent ha fet de “model” i s’ha mantingut el vincle. Un vincle que no ha estat només amb l’alumne sinó també amb la família.