Pla general del punt on es va produir l'accident mentre els operaris treballen en el restabliment del servei. Imatge de l'11 de febrer del 2019 FOTO:ACN
Pla general del punt on es va produir l'accident mentre els operaris treballen en el restabliment del servei. Imatge de l'11 de febrer del 2019 FOTO:ACN

La previsió era recuperar la normalitat avui però a darrera hora la companyia va anunciar que mantenia el tall fins que acabin les investigacions sobre l’accident

Renfe manté el servei alternatiu per carretera entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa per als passatgers de la R4 i entre Sant Vicenç i Calaf per a la R12. La companyia va anunciar la decisió de mantenir el tall passades les 11 de la nit, tot i que a la tarda Adif havia comunicat que avui es restabliria la circulació normal dels trens.

La decisió s’ha pres a l’espera dels resultats de les investigacions i que es decideixin quines mesures cal adoptar per evitar que es repeteixi un accident com el de divendres, en què va morir una maquinista de 26 anys.

Renfe va acabar ahir de retirar els trens i els tècnics d’Adif van enllestir la reparació de la via perquè hi puguin tornar a passar els trens. Durant tres dies, més de 50 tècnics han treballat en un tram de 200 metres, on s’han canviat uns 90 metres de carril i 280 travesses, a més de reforçar les subjeccions i fer soldadures. També s’han fet tasques d’anivellament de la via en uns 600 metres.

SEMAF paralitza el servei entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet

La decisió de Renfe es va conèixer després que el sindicat de maquinistes SEMAF anunciés que paralitzava el servei entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet. Els maquinistes veuen risc greu i imminent que l’accident es pugui repetir.

En una carta adreçada als responsables de Renfe i de seguretat ferroviària, el sindicat assegura que mantindrà la paralització del servei fins que se solucionin les deficiències de les instal·lacions.