Convois destrossats després del xoc de trens a la R4 FOTO:BOMBERS
Convois destrossats després del xoc de trens a la R4 FOTO:BOMBERS

El xoc, que ha sigut a l’alçada de Castellgalí, ha provocat la mort d’una dona, quatre ferits greus i més de 100 ferits lleus dels 300 que viatjaven als combois

Dos trens de Renfe han xocat a dos quarts de set de la tarda l’antic baixador de Castellgalí, a la línia R4. L’accident ha provocat la mort d’una de les conductores dels trens i més de 100 ferits. Molts han sigut atesos al lloc dels fets per dotacions del SEM. I quatre s’han traslladat a l’Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa en estat greu.

A hores d’ara encara s’estan investigant les causes de l’accident. Antoni Carmona, portaveu de Renfe, ha confirmat la implicació de dos trens en l’accident, tot i que no ha volgut donar més informació de les causes de l’accident. Amb tot, reconeix que “no és una situació lògica” el fet que xoquin dos combois frontalment. La companyia ha activat els protocols d’atenció a les víctimes i ha habilitat el servei per carretera entre Manresa i Sant Vicenç de Castellet.

Per la seva banda, el conseller de Territori, Damià Calvet, apunta a “un error de senyalització” a l’estació de Manresa. Sembla ser que el tren de l’R12 que venia de Lleida no ha canviat de via en passar per l’estació de Renfe de Manresa. Això ha fet que seguís endavant per una via que no li tocava i es trobés de cara el tren de l’R4 procedent de Barcelona. El President Torra i els consellers d’Interior i de Salut també s’han desplaçat al lloc de l’accident.

En les tasques de rescat i han treballat 19 dotacions de Bombers de la Generalitat, 25 dels Mossos d’Esquadra, 23 ambulàncies, un vehicle de logística, psicòlegs i personal de l’àrea mèdica del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM), així com tècnics de Protecció Civil de la Generalitat i personal de Renfe.

Precedents

L’accident afecta la mateixa línia, la R4, on el passat 20 de novembre va morir una persona després que un tren descarrilés per un despreniment de roques de la paret. Tot plegat ha posat de nou en primer pla la seguretat de les vies de Renfe Rodalies i la necessitat d’invertir-hi per posar al dia les infraestructures dels ferrocarrils.