Infants fent classe a l'escola Llissach de Santpedor FOTO-LLISSACH
Infants fent classe a l'escola Llissach de Santpedor FOTO-LLISSACH

L’escola Llissach va rebre al novembre el certificat d’innovació pedagògica GEP (Generació Plurilingüe) que atorga el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

La llengua anglesa és un dels principals cavalls de batalla de les escoles els últims anys, ja que la majoria d’estudiants catalans fins fa poc tenien un nivell per sota de la mitjana europea. Per això algunes escoles es van adherir al programa d’innovació pedagògica impulsat pel GEP (Generació Plurilingüe) que impulsa el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya amb l’objectiu d’impulsar l’aprenentatge de l’anglès a les aules. Una d’aquestes escoles és el Llissach de Santpedor, que aquest mes de novembre va obtenir el certificat d’innovació pedagògica GEP.

La coordinadora del projecte a l’escola és la Laura Comallonga. “El que fem és reforçar amb més hores l’ensenyament de l’anglès i impartir algunes classes o temaris d’altres assignatures en anglès” explica. Un canvi que va acompanyat d’un esforç per fer les classes més dinàmiques i també de la col·laboració amb mestres o auxiliars que parlen anglès nadiu i conversen amb els alumnes. Tot plegat comporta un sobreesforç en formació pels mestres també, que han hagut de reciclar-se i ampliar la seva formació. Qui ho nota, però, són els alumnes. “estan molt contents, per ells és com un joc perquè les classes són molt dinàmiques i amenes i a la vegada estan aprenent molt anglès”, assegura Comallonga.

L’objectiu amb què es treballa des de l’escola és que almenys un 30% dels alumnes que acaben l’ESO tinguin un nivell d’anglès B2, equivalent al reconegut First Certificate of Enligsh. “No tots els nens segueixen al mateix ritme ni tenen el mateix progrés, però la idea és que almenys un 30% dels que acaben ESO tinguin aquest nivell B2, i la resta un nivell que s’hi apropi”.