109 és el número d’accidents mortals a l’acte a la C55, comptabilitzats des l’any 2.000. El tram de 33km d’entre Manresa i Abrera, és el camí d’enllaç entre Barcelona i els veïns del Bages, els del Berguedà, Solsonès i els del Baix Llobregat. Les reivindicacions per la millora de la carretera són constants per part de la Plataforma No Més Morts a la c55, que demana des de fa anys el desdoblament de la carretera, per evitar congestions i perquè es deixi d’anomenar ‘la RATERA’ de la Catalunya Central. En la setmana en record a les víctimes per accident de trànsit, hem parlat amb la presidenta de la Plataforma de la C55, la Fina Casals. Una entrevista que podeu recuperar a ràdiosantfruitos.cat.

Actualment circulen uns 36.600 vehicles al dia només en el tram d’entrada a Manresa per la c55. La Plataforma No Més Morts a la C55 reclama el desdoblament de la carretera, d’un projecte que ja està fet i que va costar uns 3 milions d’euros. Reclamen, que si més no, es desdobli el tram de Castellbell a Sant Vicenç que costa 13 milions d’euros i és el més barat. Critiquen les solucions pedaç que s’han aplicat com les mitgeres, que augmenten la congestió del trànsit i dificulten l’eficiència dels serveis d’emergència. L’autopista c-16 és paral·lela a la c55 en 10 km. Hi ha un acord d’obrir barreres en cas d’accident, però la plataforma assegura que l’acord NO es compleix. La presidenta de la Plataforma No Més Morts a la C55, Fina Casals.

La Plataforma alerta de les conseqüències econòmiques negatives que ja estan tenint les males connexions entre la Catalunya Central i la resta del territori, perquè ni als treballadors ni a les empreses els surt a compte treballar o viure a les comarques centrals pels costos de temps i de diners en el desplaçament.