Santpedor queda ben parat respecte l’aeròdrom després de l’aprovació del Pla Director Urbanístic Aeroportuari

0
32

La pista de l’aeròdrom de Sant Fruitós de Bages s’escurçarà 50 metres per ampliar l’alçada a la qual els avions sobrevolen la c-25. És una de les principals mesures que contempla el Pla Director Urbanístic Aeroportuari per l’aeròdrom que es va aprovar dimarts, i que incorpora les al·legacions que va presentar l’ajuntament de Santpedor.

Amb l’escurçament de la pista es pretén evitar interferències amb el trànsit viari que circula per l’eix transversal. Per altra banda, l’espai d’exclusió aèria pel qual les avionetes no poden volar a menys de 2.000 peus del casc antic de Santpedor, s’amplia al Mirador de Montserrat i als aiguamolls, que a més, passen a ser el que s’anomena una ‘perforació’, o element que els pilots han de considerar i evitar durant el vol -com les antenes elèctriques-, de tal manera que no es limita el possible funcionament i ampliacions futures de la zona dels aiguamolls. El PDU Aeroportuari manté, a més, els límits sonors que ja s’havien establert pel què fa al soroll de les avionetes.

Per altra banda, s’estableix un compromís per què l’empresa doni explicacions pertinents en cas que l’ajuntament notifiqui l’incompliment concret d’alguna norma per part de les avionetes. Ho explica el regidor de Medi Ambient de Santpedor, Josep Illa.

Vicenç Llorenç, regidor a l’oposició del Partit Demòcrata a Sant Fruitós i president de l’associació de veïns de Pineda de Bages, una de les zones afectades per l’activitat de l’aeròdrom, ha sigut un dels abanderats de la lluita contra el soroll de les avionetes de l’aeròdrom, i no valora tan positivament el resultat final del PDUA.

El document pretén regular l’activitat d’un aeròdrom que ha generat polèmica pel soroll de les seves avionetes des que l’empresa SkyDive BCN comencés a operar-hi a l’estiu del 2015, oferint la possibilitat de fer salts al buit. Així, a més d’escurçar la llargada de la pista per allunyar les avionetes de la carretera, aquest Pla Director Urbanístic contempla millorar i ampliar les carreteres per accedir a l’aeròdrom, que qualifica de sistema aeroportuari, així com millorar-ne la senyalització.

Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, i Agustí Serra, Director General d’Ordenació del Territori i Urbanisme, van presentar dimarts aquest Pla Director Urbanístic Aeroportuari, remarcant que el document final ha recollit a través de la Comissió de Seguiment les inquietuds dels veïns i ajuntaments afectats, en tant que ha aprovat les 13 al·legacions que es van presentar.