Aeròdrom de Sant Fruitós de Bages

La pista de l’aeròdrom de Sant Fruitós de Bages s’escurçarà 50 metres per ampliar l’alçada a la qual els avions sobrevolen la c-25. És una de les principals mesures que contempla el Pla Director Urbanístic Aeroportuari per l’aeròdrom que s’ha aprovat avui.

El document pretén regular l’activitat d’un aeròdrom que ha generat polèmica pel soroll de les seves avionetes des que l’empresa SkyDive BCN comencés a operar-hi a l’estiu del 2015, oferint la possibilitat de fer salts al buit. Així, a més d’escurçar la llargada de la pista per allunyar les avionetes de la carretera, aquest Pla Director Urbanístic contempla millorar i ampliar les carreteres per accedir a l’aeròdrom, que qualifica de sistema aeroportuari, així com millorar-ne la senyalització.

Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat, i Agustí Serra, Director General d’Ordenació del Territori i Urbanisme, han presentat avui aquest Pla Director Urbanístic Aeroportuari, remarcant que el document final ha recollit a través de la Comissió de Seguiment les inquietuds dels veïns i ajuntaments afectats, en tant que ha aprovat les 13 al·legacions que es van presentar.