Patates Rosses” és el projecte del bagenc David Villarreal (Navarcles, 1994) i Joan Saranova (Sant Cugat del Vallès, 1993) que es realitzarà i emetrà per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). La sèrie televisiva és una de les tres obres seleccionades dels ajuts universitaris “comUNIca” 2016. Organitzats per la CCMA, la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, i les dotze universitats catalanes, l’objectiu d’aquests guardons és fomentar el talent jove en el sector audiovisual i guanyar nous públics.

Desenterrant el negre” i “Mamás” són els dos altres projectes guanyadors. El primer és de Gerard Hugas Serra i Roger Bisbe Alonso, de l’Escola Universitària ERAM, adscrita a la Universitat de Girona. L’altre és d’Arantxa Cavanillas Rodríguez, de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya, adscrita a la Universitat de Barcelona. Juntament amb “Patates Rosses”, la convocatòria ha reunit en total 14 projectes que han complert els requisits de participació. Els tres seleccionats han estat els treballs “més creatius, innovadors i de més qualitat tècnica”.

El projecte de Villarreal i Saranova és una sitcom en format fals documental sobre la Marta i la seva àvia, que acaben de graduar-se en comunicació, i en trobar el guió d’una pel·lícula pornogràfica poc convencional, decideixen realitzar-la per fer-se un nom al món de l’audiovisual. Aquesta història la seguirà d’aprop un estudiant de periodisme, que farà un documental seguint cada pas del procés: des que es plantegen aquesta opció, fins que l’estrenen en una sala de cinema.

La sèrie “Patates Rosses” forma part del Treball Final de Grau dels dos estudiants de Comunicació Audiovisual, que ha estat tutoritzat per Francesc Escribano, director de Minoria Absoluta i ex-director de Televisió de Catalunya. Villarreal assegura que “el projecte està pensat per ser consumit a través de les xarxes socials i la televisió“. Afegeix que no s’ho esperaven perquè “és molt innovador i arriscat” i que competien amb “molt bones propostes”.

La directora del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB, María Guitiérrez, destaca que “un projecte professional és el millor regal” i que esperen veure’l aviat en forma contingut.

Aquest premi ha fet que el navarclí renunciï a una beca de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa” per fer pràctiques a Londres, per tal de dedicar-se plenament al projecte. Villarreal, a més, està treballant en el documental de la C-55, “CarRatera“, que va estrenar per les xarxes socials el passat 11 de juliol i que ja compta amb gairebé 4.000 visualitzacions a Youtube.