Els Directors Generals de les 36 escoles Vedruna de Catalunya, la coordinadora de Vedruna Catalunya i la directora de l’Escola Vedruna Sallent, Magada Casòliva, van assistir del 12 i al 16 d’abril a Finlàndia, per tal de conèixer de primera mà el model finlades en relació a la educació. Un dels objectius del viatge és analitzar en quins aspectes implantar a les escoles Vedruna.

El viatge, concretament a la ciutat de Turku, va poder fer conèixer als directors de les escoles Vedruna visitar a diferents escoles i Universitats, en aquestes es dodia veure la confiança de les famílies amb l’escola i els seus mestres, l’autonomia dels centres, els recursos de què disposen, l’estreta relació i el treball conjunt entre les escoles i les Universitats, apostant pel personal de pràctiques, la professionalitat dels mestres, la perfecta combinació entre tradició (tallers, observació i experimentació…) i modernitat (noves teconologies) per al desenvolupament de les competències que preparin els alumnes per a la vida i que fomentin la seva autonomia, la tipologia d’aules funcional, la baixa ràtio de nens per aula a educació infantil i la de mestres per alumnes, la barreja d’alumnes de diferents edats, el foment d’un clima positiiu i motivador, la importància de la tutoria i l’acompanyament personal, entre d’altres.

Tots els seus directors, i concretament Magda Casòliva, han valorat molt positivament l’experiència i ella assegura li ha fet “prendre consciència que les pràctiques educatives i les intuïcions pedagògiques de escoles Vedruna”.  Escoltem a Magda Casòliva, que ens valora la jornada des del seu punt de vista.