Ja fa gairebé tres mesos que Laura Vilagrà va retornar a la política -després de 12 anys a l’alcaldia de Santpedor i tres de diputada al Parlament- per assumir la responsabilitat de ser la Delegada del Govern a la Catalunya Central. L’exalcaldessa santpedorenca s’ha trobat que “de cop i volta t’has de treure el barret de ‘territori’ que sempre havies dut i posar-te el de ‘govern’, i a vegades costa“. I és que la nova tasca de Vilagrà és, en gran part, posar al damunt de les taules dels despatxos i conselleries de la Generalitat els problemes i qüestions de la Catalunya Central que necessiten intervenció i que d’altra banda, no serien visibles per l’alta política. Amb tot, “és engrescador”, assegura, “quan veus les possibilitats que hi ha, de crear oportunitats i de millorar; i jo sóc una peça més de l’engranatge”.

Un dels temes de què s’ha d’0cupar, i que omple pàgines als diaris, és l’estat de les connexions viàries i ferroviàries entre les comarques centrals i Barcelona. En concret, les reclamacions del consell d’alcaldes del Bages i el Consorci Viàri a la Generalitat per fer gratuïta l’autopista C-16 i/o desdoblar la C-55. Vilagrà assegura al respecte que “després dels últims descomptes aplicats a la C-16 el positiu és que s’ha obert una finestra des del punt de vista del territori”. Des del territori, però, es reclama més, algo que la Delegada del Govern entén, però explica que “s’ha valorat que alliberar la C-16 costaria uns 12 milions d’euros cada any. Una xifra important tenint en compte que la Generalitat ha gastat 54 milions d’euros en carreteres l’últim any”. Deixa clar que si la Generalitat no cedeix -de moment- més és per “un tema exclusivament econòmic, no pas de voluntat. El govern està compromès a estudiar bé el tema dels peatges aquí i a altres punts del territori on es generen situacions injustes”.

Així s’explicava Laura Vilagrà en una entrevista als informatius de Ràdio Santpedor, en què també apuntava a les línies ferroviàries: “per la Generalitat és una prioritat millorar les connexions de tren entre la Catalunya central i Barcelona, en concret les línies R4 i R3 de Rodalies Renfe; i així s’ha traslladat al Govern de l’estat”.

Sobre la mineria, un altre tema que ha aixecat polseguera a la comarca els últims mesos, Vilagrà subratlla que el PDU (Pla Director Urbanístic) que s’està debatent “comença a apuntar solucions de com eliminar definitivament els runams, però no soluciona el problema històric de 100 anys de mineria descontrolada al Bages”. El que realment s’aconseguirà amb el PDU, assegura, és “endreçar la mineria a la comarca i aconseguir que generi residu zero, o gairebé“.

Escolta l’entrevista sencera: