Aeròdrom

Aquesta és la conclusió a la qual van arribar veïns i l’equip de Govern en una sessió informativa la setmana passada i per la qual vetllaran la comissió de l’Ajuntament i l’empresa SkyDive Barcelona, segons una reunió que van fer dilluns.

Les dues parts es van reunir dilluns perquè les avionetes facin els recorreguts que provoquen menys soroll per tal de molestar el mínim els veïns. A la sessió informativa de dimecres passat, l’equip de Govern va presentar tot un seguit de documents que proven que l’aeròdrom és dins del marc de la legalitat i que per tant, la solució és procurar reduir el soroll de les avionetes.

Unes 100 persones van assistir dimecres passat a la nit a una sessió informativa sobre l’aeròdrom i el PDUA al Nexe. La sessió va durar més de 3 hores i alguns veïns i polítics encara s’hi van quedar una estona més per acabar de comentar l’acte.

La sessió la presidien l’alcalde de Sant Fruitós de Bages, Joan Carles Batanés, el segon tinent d’alcalde i regidor de Serveis Públics, Esports i Seguretat Ciutadana, Tomàs Casero i el regidor d’Espai Públic, Activitats i Obres, Cristian Marc Huerta Vergés.

La majoria del públic eren veïns de Pineda de Bages, entre ells el president de l’Associació de Veïns i regidor per CiU, Vicenç Llorenç així com altres veïns del consistori. També hi havia representants d’esquerra, de Convergència i Unió de l’Ajuntament i paracaigudistes i membres de l’empresa SkyDiveBarcelona, que actualment treballen a l’aeròdrom.

La primera hora i mitja de la sessió es va destinar a fer un repàs històric de l’aprovació de l’aeròdrom, començant per la seva creació 1969, passant per la seva regulació el 2002 i l’ús actual. L’equip de l’ajuntament va presentar tot un seguit de documents per mostrar el desinterès per part de l’equip de Govern de llavors, a l’hora de fer els tràmits de la regulació. També es van dir un per un els informes favorables de la Generalitat per tal d’obrir l’aeròdrom i es va explicar que si es volguessin evitar les avionetes de l’aeròdrom, s’hauria de parlar amb la Dirección General de Aviación Civil a Madrid. L’última hora i mitja es va destinar a comentaris i dubtes dels veïns i veïnes. Escoltem una aportació feta pel veí de Pineda de Bages, el senyor Bosch, ara jubilat, expert en enginyeria aeronàutica. Bosch explicava que l’informe sonor fet era un simulacre i afirmava que el recorregut de vol de les avionetes no era el que l’empresa deia. Per Bosch, el recorregut que fan les avionetes és un altre que provoca que facin més soroll.

La intenció ara és reduir el màxim el soroll de les avionetes, ja que legalment l’aeròdrom i l’empresa poden funcionar tal i com fan ara.